Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKreimeyer, Kathryn; Antia, Shirin
TitelThe Development and Generalization of Social Interaction Skills in Preschool Hearing-Impaired Children.
QuelleIn: Volta Review, 90 (1988) 4, S.219-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGeneralization; Group Experience; Hearing Impairments; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Play; Preschool Education; Social Experience; Toys
AbstractA social interaction intervention program implemented with three groups of preschool hearing-impaired children increased positive interaction, sharing, and conversation. Generalization of skills was observed when toys incorporated into intervention activities were presented during free-play probes. The importance of incorporating generalization strategies and developing sharing and conversation skills is discussed. (Author/VW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: